onsdag 17 april 2013

Inomhuspool fixad

Indiska hantverkare är helt fantastiska...! Du ringer och meddelar felet, dom dyker upp närhelst dom behagar. Samma dag, nästa dag eller kanske som i detta fall nästa vecka efter att man har fått ett argt utbrott.

Från vårt kök kan man gå ut till en diskbänk som är placerad utomhus. Den är till för grovrengöring. Runt den platsen är det en liten mur som avskärmar mot resten av trädgården. Sedan några dagar har där varit ett perfekt fågelbad då vi har haft stopp i köksavloppet så det har bildats en sjö utanför dörren. Vi har även sedan någon vecka en blandare som sitter helt lös i köket.

Idag kom då vår eminenta rörmokare och skulle fixa detta efter att jag varit ut och skällt på honom och hans chef. (ni kan inte tro vilken arg liten människa jag börjar bli...)
Rörmokaren konstaterade att han fick lov att tillkalla extrahjälp då han ej hade verktyg att fixa kranen och stoppet i avloppet var ett mycket stort jobb. Efter en imponerande halvtimme kom han då tillbaka med kollega i släptåg. De började jobba intensivt. När jag kom ner i köket var hela diskbänken isärplockad och de var i full färd med sitt arbete. Jag lät dem arbeta i lugn och ro. Efter några timmar var de sedan klara. Allt såg ju bra ut och sjön var borta utanför dörren. Tack tack sa jag och log mot dom, bra jobbat!

Visste då inte att det var vissa missar dom hade gjort, att dra åt muttrar och skruvar i de olika skarvarna på de olika avloppskopplingarna och vattenkopplingarna. Någonstans från väggen kommer vatten och det är inget jag själv kommer åt utan att plocka isär hela diskbänken.
När jag nu har varit nere i köket och lagat mat och tagit hand om lite disk kan jag konstatera att fågelbadet utomhus är bytt mot en liten egen swimmingpool i köket! Inte illa!

Det är bara att ta det hela på indiskt vis, le, vicka lite på huvudet i sidled, yogaandas, torka och tänka att det var ju en värdslig sak....kanske får jag detta fixat, imorgon, på fredag eller någon gång i maj???

Nu ska jag ta hand om mina barn som varit hemma idag p g a magsjuka och halsont. Stackarna, tur att de nu verkar må ganska bra igen!

Jag kan bara konstatera att min man som just nu befinner sig på jobbresa i Sverige nog valde rätt tidpunkt att åka, men han får nog jobba igen det när han kommer hem igen då mamman ska vila:) Åh i sommar ska jag njuta i vårt fina hus i Sverige av att alla vattenkranar funkar som dom ska och att allt vatten rinner där det ska rinna när man skruvar på en kran, underbar lyx!!!

2 kommentarer:

  1. Vi kanske ska ta en fika i Harnäs i sommar och utbyta lite erfarenheter, haha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter jättetrevligt! 15:e juni kommer vi hem!

      Radera