tisdag 4 september 2012

Livet ordnar sig!

Idag känns livet lite lättare. Efter ytterligare 1,5 timmes väntan i bilen vid immigration office så har vi nu de rätta stämplarna i passen och är nu accepterade att bo i Indien.
Huset har nu börjat städas. En hemhjälp har börjat hos oss och jobbar nu några timmar varje vardag. Hon verkar jättesnäll och noggrann men pratar ingen engelska vilket gör det hela lite knepigt. Det blir nog till att försöka lära sig några ord Tamil. Det är hennes första jobb så detta är en chans för henne till att bidra till familjens försörjning och att skaffa sig lite arbetserfarenhet. Ovant att vara arbetsgivare men jag hoppas med tiden att jag kommer att vänja mig.
Luftkonditioneringen fungerar nu i huset igen och avloppet håller på att fixas så det känns som vi är på rätt väg. I morgon kommer troligtvis sängar till huset och madrasser någon gång i slutet av veckan så i nästa vecka bör vi kunna flytta in.
Barnen har nyss pratat med mormor och morfar på Skype så dom är jätteglada. Tänk var världen känns liten med hjälp av tekniken. Nu ska vi ta lite kvällsmys med en film på hotellrummet.

2 kommentarer:

  1. Vad skönt att allt börjar ordna sig. Jag förstår att barnen är ivriga på att få flytta till huset <3. Och det där med att vara arbetsgivare tycker jag du ska fortsätta med hemma i Sverige sen i ert nybyggda hus bredvid Schollin's! ;) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hur går det med husplanerna? Fortfarande sugna på att bygga? Jag är sugen på biskopsnäset men det är så ruskigt mycket pengar bara. Men visst vore det underbart!

      Radera