måndag 3 mars 2014

Systerbesök!

Tänk vad jag är tacksam över att jag har min syster! Hon är verkligen en jätteviktig person för mig i mitt liv! Med henne kan jag prata om allt: framtidsdrömmar, relationer, visioner, både realistiska och orealistiska tankar, positiva och negativa tankar, ja, allt man kan tänka sig. Till saken hör att hon oftast förstår mig på ett sätt som är unikt, kanske för att vi någonstans tänker på likartat sätt, just för att vi är systrar?

Nu har min älskade syster nyss varit här i en vecka. Underbara dagar då vi haft massor av tid att prata, prata och prata. Däremellan har vi försökt hinna med lite sol, bad, shopping och god mat. Ett bollywooddanspass fick min syster också chansen att prova på. Det var en jättekul vecka vi hade tillsammans!

Vi började veckan med lite shopping eftersom syrrans bagage inte kom fram i tid. Här tar vi glasspaus på Jakobs favoritglasställe, Cream´n Fudge!

Vi fortsatte sedan med sköna lyxdagar på Fishermen´s cove som är ett resort som ligger ca 30 min ifrån där vi bor i Chennai. God mat, sol och bad samt ett långt spabesök fyllde dagarna där. Framförallt massor med vuxentid och tid för prat, prat, prat....





Veckan fortsatte sedan med lite shopping och sköna luncher. Ett besök på Saravana stores som är en indiskt varuhus där du kan köpa o stort sätt ALLT! Det var premiärbesök även för mig och det blir nog fler gånger. Nu blev det ett par tunikor, fotledskedjor med bjällror (hoppas dessa ska komma till användning hemma i Sverige sedan när det ska dansas Bollywood med vännerna...), ett par leggings inför helgens dansuppvisning (hihi) m.m.

På torsdagseftermiddagen var det utvecklingssamtal för barnen i skolan. Eftersom syrran var här så hade jag och David möjlighet att tillsammans följa med båda barnen in i deras respektive klassrum. Både Astrid och Jakob visade upp några olika stationer vad de brukar jobba med under dagarna. Det var jättespännande att se vad de har lärt sig under de senaste månaderna och att se vilka ämnesområden de fokuserar på just nu i skolan. Båda samtalen var elevstyrda så det var upp till barnet att visa föräldrarna runt i klassrummen och för Jakob hade han ansvar att i samspråk med lärarna utvärdera sina tidigare mål och att formulera ett nytt mål för den resterande tiden i skolan. Skolan fungerar bra på alla sätt och vis för båda barnen vilket känns skönt.

På fredagen var barnen sedan lediga från skolan så då passade de på att njuta av ett par dopp i poolen tillsammans med moster och sedan blev det lunchbesök på Thalapakatti som är ett av våra favoritmatställen där de har väldigt god indisk mat.

Lördagen var sedan systers sista dag här så då lyxade vi med italiensk brunch på Hyatt Regency hotell med efterföljande dopp i poolen. God mat men tyvärr blev undertecknad magsjuk senare på kvällen....sånt kan hända....lyckligtvis klarade sig övriga i familjen...


Nu har jag varit och dansat Bollywooddans i klänning och smycken som ska användas på lördag då vi har dansuppvisning i för x antal hundra personer. Nervöst men kul ska det bli. Avslutningsvis ska jag ta fram gamla cirkustalanger och hjula på scenen vilket faktiskt kan sluta hur som helst så ni kan väl i tanken skicka ett antal lyckosparkar! När jag sedan efter dansen stod i duschen med balsam i håret så tog vattnet slut.....suck.....fick avsluta duschen med kylskåpskallt flaskvatten.....brrrrr, uppfriskande :) det är bara att le åt dessa små frustrationsmoment här i Indien. Nu ska jag äta lite och sedan efter skolhämtning blir det semmelbak med barnen för i morgon är det ju Fettisdag och det måste ju firas här i Indien. Har lyckats hitta importerad vispgrädde till allas lycka! Ha det bra!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar