måndag 17 mars 2014

Lite lättare igen...

Såja, då har man lyckats komma igenom ännu en period av lite deppighet. Va skönt det är att känna att man faktiskt klarar av att bara acceptera sig själv och sina känslor och att man tillåter sig själv att ibland känna att livet är drygt. När man tillåter sig att känna efter och ge utlopp för sina känslor så är det som att livet snabbare tar ny energi och att den inre styrkan och glädjen snabbare får komma fram igen. Efter att ha varit i detta land i över 1,5 år nu så har jag vid det här laget börjat bli ganska så medveten om mina plötsliga känsloväxlingar och jag tar inte längre mina humörsvängningar på fullt lika stort allvar. Det är ok att för några dagar tycka att livet känns (......). Det tillhör vardagen när man är i en så totalt främmande kultur och långt ifrån nära och kära. Tack för alla värmande och stärkande kommentarer jag fick på mitt förra inlägg! Det hjälpte verkligen att höra ifrån er alla där hemma i Sverige och mitt liv känns så rikt när jag tänker på alla underbara vänner jag har runt omkring mig. Tack för att ni finns!

Den här veckan har varit riktigt rolig. Förra helgen hade vi äntligen våran Bollywood-show. Underbart roligt! Lyckades komma ihåg hela koreografin utan större misstag och hjulningen på slutet fixade jag utan skador och utan att trilla av scenen. Så vad mer kan man begära. Ett underbart tjejgäng är vi som har fantastiskt roligt tillsammans. Kommer verkligen att sakna alla vännerna här i Chennai när jag åker hem i sommar. Min familj tvingades sitta i fyra timmar på sina stolar för att titta på showen. Men det gick bra, David var nog den som var mest uttråkad medans barnen verkar ha tyckt att det varit ganska så kul.

 

Before the show together with my wonderful neighbours, they did an awesome traditional danceperformance! They look gorgious! Lots of love!


Under veckan har vi haft besök från Delhi. Våra fd ABB-grannar som numera bor i Delhi har varit i Chennai på besök. Det var jätteroligt att träffa dom här igen och vi passade på att bjuda hem alla ABB-svenskarna på middag en kväll så att vi alla fick tillfälle att träffas igen. Fjorton stycken var vi runt bordet, jättetrevligt!

Jag har också haft sällskap här hemma hela veckan då jag hade öppet hus då min vän hade lakansförsäljning i huset. Jättefina lakan och överkast från en fabrik här i Chennai. Kvinnor som fått lära sig att sy och som numera kan försörja sig på sin nyförvärvade kunskap. En mindre lastbil kom och lämnade och hämtade grejerna så ni förstår kanske att det var mycket saker i huset under ett par dagar. Många bekanta tittade förbi och handlade lite och drack en kopp kaffe.

I helgen har vi tagit det bara lugnt då jag och Astrid varit lite sjuka med feber och lite förkylningssymtom. Tack och lov verkar det inte bli något långvarigt denna gång och Astrid är idag pigg och kry medan jag bara har lite ont i halsen och i huvudet men ingen feber. David och Jakob var och grillade hos en annan svensk familj i lördags vilket jag och Astrid tyvärr missade men vi får ta igen det vid senare tillfälle!


Jakob hjälper till med att tända grillen hemma hos vänner, intressant utrustning, undrar om det kom mycket rök?



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar