torsdag 21 februari 2013

Ny frisyr!

Gjorde idag ett nytt försök att gå till frisören. Idag fanns det en frisör på plats redan 9:30 !!!
Fick hjälp av min väninna att på tamil förklara att jag ville ha hårtvätt, klippning och sedan få håret plattat med plattång för omväxlingens skull här i Indien. Normalt är mitt hår mycket krulligare här än hemma i Sverige p g a luftfuktigheten. Jag försökte sedan på egen hand förklara att jag enbart ville att han klippte topparna. Kände mig inte helt säker på frisörens kompetens och ville ta det säkra före det osäkra. Högst tre minuter senare och lätt chockad över vad som hänt satt jag plötsligt där med minst 5 cm kortare hår runt hela huvudet. Frisören höll redan på att blåsa håret torrt och jag undrade bara hur detta gick till. Detta liknade ju mer den klippning som jag gör här hemma på min treåriga dotter. Sedan plattades håret och jag kände mig trots allt inte helt missnöjd även om det inte blev riktigt som jag tänkt mig. Mitt under plattningen kom en kvinna som också hon arbetade i salongen. Hon kom fram och granskade mitt hår och konstaterade utan att skämmas det minsta att mitt hår skulle må bra av en färgning och sedan pekade hon ut mina gråa ställen i håret. Så himla fräckt :) !
Efter att ha kommit hem och granskat frisyren i spegeln kan jag ju se att det är en ganska ojämn klippning (inte så lite heller) men efter hårtvätt och när mina lockar åter kommer tillbaka så kommer nog detta inte att synas. Det var ju billigt i alla fall. Kostade inte ens hundra kronor så det får väl duga. Men nästa gång ska jag nog ta något mera känt ställe....eller också väntar jag till Sverige i juni...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar