torsdag 14 februari 2013

Chockad

Idag har jag fått en ny upplevelse som gjorde mig alldeles chockad. Vi har en för dagen ny tillfällig chaufför. Det visade sig att det finns chaufförer i detta land som faktiskt har lite trafikvett. Han kör inte för fort, han använder blinkers, han tutar inte var tionde meter, han använder även blinkers vid byte av fil (om det nu existerar filer egentligen...), han respekterar bilköer och han tar hänsyn till medtrafikanter t o m gångtrafikanter. Helt otroligt, jag trodde inte att det fanns sådana chaufförer. Tyvärr kom jag på mig själv om att bli lite stressad i bilen då resan mellan huset och skolan helt plötsligt tog 20 min istället för 10 min. Hoppas jag inte håller på att bli miljöskadad och få ett indiskt synsätt på hur man ska köra i trafiken...!

2 kommentarer:

  1. Linda, det låter allvarligt. Blev det sen ankomst för Jacob och Astrid då. Sprids det där kan det ju lamslå hela Indien. Säg inte att han också pratar engelska i en takt så man hinner med att höra vad han säger.
    Lars

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lars! Det löste sig efter bara första dagen...nu kör han som en biltjuv och verkar ha glömt alla onödiga trafikregler:) Hans kunskaper i engelska består av ca 10 ord ..,på tisdag är Baskar tillbaka.

      Radera