torsdag 10 oktober 2013

En vecka fylld med spa

Denna vecka har jag verkligen levt mitt liv som lyxhustru fullt ut! :-) Jag har hunnit med pedikyr, ansiktsbehandling och massage. Har aldrig tidigare hänt i mitt liv att jag hunnit med tre spabehandlingar på en vecka. Men här är det ju så billigt så jag kan unna mig det. Som vanligt får man ju en del kritik för sitt utseende när man går in på en skönhetssalong. De vill ju vara extra tydliga på att det är viktigt och totalt nödvändigt för mig att gå på skönhetsbehandlingar. Denna gång fick jag höra...."poor you, suffering from grey hair", "your skin has so many wrinkles, you have to take at least one facial treatment a month". Jaaa, stackars mig som lider av sååå allvarliga åkommor :-). Lite lät jag mig visst påverkas för i helgen la jag i en hårtoning som skulle vara intensiv nog för att täcka gråa hår!

Annars har veckan bestått av trevligt umgänge med både svenskar och nyfunna vänner. Astrid har hittat en ny vän i klassen som också kan prata lite norska så nu blandar de norska, svenska, engelska och franska. Men det fungerar fint. Bjöd hem familjen på playdate i tisdags eftermiddag/kväll så då hade barnen kul vill jag lova!

I helgen var vi hem till ett annat svenskt ABB-par här i Chennai och fick god middag. Härligt att få sitta och prata och utbyta erfarenheter och att kunna göra det på svenska tycker jag är skönt som omväxling.

Igår träffade vi ett svenskt par som är här på "Orientation trip". Planen är att de om ett par månader ska flytta hit till Chennai. Jättekul att träffa dom och det känns så bra att fler svenskar är på väg hit. Intressant att höra deras tankar och funderingar inför flytten och man känner igen sig väl i hur känslorna och tankarna for runt i ett kaos. En flytt hit till detta land är ju oftast inte helt problemfritt och det gäller att ställa in sig på att allt får lösas allt eftersom när man väl är på plats. Inser också när jag tänker tillbaka på den tiden att det första året har gått i rasande fart. Får lite smått panik när jag tänker att om ett år är vi tillbaka i Sverige igen och innan dess är det såååå mycket jag vill hinna med att göra! Om två veckor ska vi i alla fall bocka av den första punkten på "vilja göra listan", Malaysia, here we come!


Så här glad är man på morgonen när det är skoldags!

Happy kids on playdate!

Happy feet after pedicure!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar