måndag 23 september 2013

Lyxliv, skola och förkylning!

Så har det redan gått en vecka sedan jag skrev. Tiden har gått så fort! Första skolveckan är gjord. Tyvärr blev Jakob förkyld och fick vara hemma ett par dagar i slutet av veckan. Men Astrid var där ända till fredag. Hon verkar ha det bra och var idag nöjd och glad att det var skoldags igen. Båda barnen är mycket stolts över sina nya klasser och de känner sig lite stora när de går till skolan. Om jag råkar säga dagis  så blir dom inte glada.

Jag och Jakob fick i fredags Dosa med Dal när vi var hemma. Tangam skämmer bort oss. Det är min och Jakobs favoritfrukost! Vi passade på när vi var själva då de andra två i familjen inte är lika förtjusta.

I lördags hade jag och Astrid en tjejdag tillsammans med lite shopping och lunch på restaurang. Det var sååå mysigt! På kvällen grillade vi lite oxfile' här hemma. Gott och billigt är det här i Indien!

På söndagen var vi hela familjen till Asiana hotell och åt lunch. Sedan stannade jag kvar och njöt av en massage och en simtur. Ca 250kr för en 60 minuters massage och poolbad är ju ganska ok pris. Då är det också riktigt fint ställe! Går ju också att finna massage mycket billigare men då är det oftast inte lika rent och fint...

I morse efter att vi lämnat barnen i skolan så åkte jag och David till Westin hotell och njöt av en hotellfrukost. Mysigt att få lite egen tid tillsammans. Efter att sedan fortsatt till kontoret åkte jag in till "stan" och mötte upp en väninna för lunch och lite shopping. Det var jättekul och jättetrevligt! Under tiden jag roar mig idag blir huset städat, disken diskad, tvätten hängd och skjortorna strukna! När dagarna är som de sista har varit, då kan man verkligen snacka lyxhustru i Chennai! Kanske framtida TV-serie...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar