tisdag 24 september 2013

Lite bilder, Intacts vänner och semestrar bokade!

Här kommer några bilder från de senaste dagarna....


Grillning på gång...



Medan vi grillar och äter så betar kossorna gott gräs på grönområdet bakom vårt hus. Med den här bilden kan man nästan tro att vi bor på landet och inte i en stad med ca 15 miljoner invånare....




Tjejdag på stan i lördags...
Astrid läser noga menyn...
Valet föll på en sweet lime soda...bra val!


Astrid har tagit kort på den täta trafiken. I mitten ser vi en pappa med tre pojkar på mopeden. Ingen ovanlig syn att se 4-5 personer på samma motorcykel här i Indien. nyfödda bebisar och 90-åringar åker motorcykel. Igår såg jag ett äldre par på ca 80-90 år som satt på en motorcykel tillsammans. De såg så lyckliga ut! Så skulle jag också vilja åka när jag är så gammal. Fast jag skulle nog till skillnad från dom ta på mig en hjälm...


När Jakob var hemma från skolan i slutet av förra veckan passade vi på att festa på Dosa och Dal (indiska pannkakor med linssoppa). Mums!!! Lite starkt och rensade luftvägarna vid förkylningen. 


Just nu känns det så bra att vara här igen. Inser att vi alla saknat vännerna vi har här i Indien. Så kul att komma till skolan på dagarna och träffa alla. Kära återseenden varje dag. Att livet är lite lyxigt med mycket service och att vi tillsammans kan njuta av tillvaron utan en massa "måsten" gör ju inte tillvaron sämre. Barnen verkar trivas i skolan. Simning, musik, bild, teater, bibliotek och en massa andra roliga ämnen står på schemat. 

Igår var jag och träffade en annan ABB-fru och åt lunch. Innan jag åkte tillbaka hit i somras fick jag kontakt med en förening som heter Intacts vänner. De driver en skola och barnhem för barn med funktionshinder här i Tamil Nadu. Intresse finns från både mig och dom att jag ska flyga dit ett par dagar och göra ett studiebesök. Förhoppningsvis kan detta leda till mer långsiktigt engagemang. Känns jättespännande! Igår frågade jag också min väninna som är förskolelärare om hon vill följa med och hon nappade. Ska bli så roligt! Men jag känner mig också nervös och jag saknar mitt team på Habiliteingen! Jag har ju trots allt inte så mycket erfarenhet efter bara drygt ett års arbete inom Hab. Men jag åker ju hem vid jul och kanske då kan bolla lite tankar med mina kära kollegor!

Vi har också bokat semesterresor, yippppiiiii!!! Malaysia på höstlovet med resmålen Langkawi och Kuala Lumpur. Sedan är barnen lediga tre dagar i slutet av november och då bär det av för en långweekend till Goa i Indien. Som ni hör är det knappast synd om oss! Nu ska jag dra iväg för lunch med en av mina indiska väninnor. Hon hade tips om bra matställe. Vi hörs en annan dag! 

2 kommentarer:

  1. Härligt och kul att läsa! Vi var i KL förra året på höstlovet och sedan Borneo. KL är fint - det finns en fin fågelpark ( http://www.klbirdpark.com/index.cfm ) värd ett besök samt en galleria med en inomhus nöjespark (Berjaya Times square). Vi var även i Petronas Towers och förutom att gå upp i tornen var på ett science center där som barnen tyckte var kul. Hoppas ni får det toppen! Vi åker till Filippinerna till jul och Kambodja till kinesiska nyåret. Jobbigt liv man lever :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket för tipsen! Låter som ni också har det bra och som att ni har härliga och spännande semestrar framför er! Njut!

      Radera