torsdag 7 november 2013

Bröllopsfirandet har börjat!

Oj vilken fest!!! Både i tisdags och onsdags kväll har jag deltagit i bröllopsfestligheterna. Indierna vet verkligen hur man har fest och de gör det fullt ut!!! Vilken glädje, vad mycket folk, vilket ljud, så många skratt, lycka och till min stora glädje, vilken dans!!!! Jag har aldrig varit på något liknande i mitt liv. Glädjen smittar verkligen av sig och jag har båda kvällarna befunnit mig i något slags lyckorus på dansgolvet. Ingen rörelse är för stor och yvig utan det är bara att ge järnet till indisk technomusik. Alla är med och dansar även den äldre generationen vet verkligen hur man släpper loss. Hamnade igår bredvid "aunti" 75 år som öste järnet till "Gangnam style" och försökte lära mig lite Bollywood moves. Underbart!!!!

I tisdags var det ett Mendhiparty. "Mendhi" betyder "henna" och alla flickor och kvinnor fick sina händer målade som symboler för lycka och välgång. Brudens armar målades hela och även hennes underben. Sedan var det så klart en massa mat, dryck och dans.
Igår samlades alla gästerna som hunnit komma till Chennai (ett antal hundra) för förfest på Temple Bay resort. Det var en koreograferad förfest så familj och nära vännder till brudparet hade övat in ett skådespel med teater, dans och musik för att hylla brudparet. Sedan blev det fullt ös på dansgolvet och återigen en massa mat. Jag kan säga att igår var jag verkligen för enkelt klädd. Första misstaget gjort. Helt otroligt vilket glittrande sällskap jag hamnade i. Ikväll ska vi på bröllopsfest hela familjen och innan dess ska jag nog ta mig en sväng till köpcentrat för att eventuellt uppdatera min Sari. Inser att på indiska bröllop finns ingen övre gräns på hur mycket glitter och bling bling det kan vara. Om det glittrade igår kväll törs jag knappt tänka på hur vackert det kommer att vara ikväll på den mer formella bröllopsfesten.

I morgon ska jag och barnen vara kvar på hotellet och bada och ha det skönt och jag ska vila efter tre dagars festligheter! Återkommer med fler bilder från festerna.








  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar