tisdag 21 augusti 2012

Snart är vi på väg!


När ska vi åka till det där Indien som ni alltid pratar om??? Jag vill bada!!! Vår femåring längtar tills det ska bli torsdag så han äntligen ska få flyga till det där spännande landet vi så länge pratat om. På frågan hur det ska bli och om han är nervös inför resan svarar han "Kul, spännande! Varför ska jag vara nervös, vi är ju där hela familjen?!" Underbara kille! Det är ju så sant, det viktigaste av allt är ju att vi har varandra och tillsammans klarar vi allt! I familjen är vi fyra personer. Jag som heter Linda och min man David, samt våra två barn Jakob 5 år och Astrid 3 år.

Om tre dagar bär det av mot Indien och staden Chennai! Chennai är en indisk storstad som ligger på kusten vid Bengaliska viken. Det är en stad som myllrar av människor. En stad som aldrig sover. Vid ett besök i våras var intrycken många och jag förstod snabbt varför Indien ofta benämns som kontrasternas land. Överallt möttes vi av vänliga leenden och nyfikna blickar. Det är i detta kaotiska men gästvänliga myller vi nu ska bo under en ganska så lång tid framöver. Min man har via sitt företag fått denna möjlighet vilket vi båda är mycket glada åt. Självklart kommer vi att sakna vänner och familj under tiden vi är borta men denna blogg kan förhoppningsvis bidra en del till att vi lättare kan hålla kontakten. Följ oss gärna under vår livs resa till Indien!

2 kommentarer:

  1. Klart vi ska följa er här, på er resa! Många stora lycka till kramar från familjen Wahlström

    SvaraRadera
  2. Hej Linda! Hoppas på täta uppdateringar - är SÅ nyfiken! Mina barn börjar ny skola nästa vecka och Isaac är superhispig. Sen kan han och Jakob prata engelska med varandra i Harnäs och ingen annan kommer fatta nånting, haha! Hoppas ni får det lika bra som vi. Kram!

    /Synne

    SvaraRadera