tisdag 28 augusti 2012

Lata dagar i högljutt Indien

Riktigt bekvämt har vi det här i Indien! Vi badar och badar i den lilla poolen på hotelltaket. David har börjat sitt nya jobb och åker iväg vid åttatiden på morgonen. När han kommer hem på eftermiddagen försöker vi hinna med att uträtta lite ärenden. Idag besökte vi två olika köpcentrum. Nu är jag helt trött i huvudet efter alla ljud och människor. Jag förstår inte hur alla här står ut med alla ljud. Inne på köpcentret dånar musiken ur högtalarna så man hör knappt vad man säger till varandra. Inne på det ena köpcentret fanns det Mc Donalds. Där blev det paus för kvällsmat. Granne med Mc Donalds fanns ett mindre Lekland. Barnen älskade stället och har gjort klart att dit vill dom gärna åka varje dag men då är jag rätt säker på att vi alla kommer att få tinnitus inom två veckor.

Överallt möts vi av nyfikna blickar. Människor knackar på bilrutorna för att få vinka till barnen. Ofta får barnen stå ut med att okända människor spontant klappar dom på kinden eller t o m nyper dom på kinden. Än så länge reagerar inte barnen särskilt mycket på det men kommer nog snart att tycka det är ganska drygt. Jag hoppas det blir bättre när vardagen kommer igång med flytt till vårt hus och sen när skola/dagis börjar i oktober. Då har jag i alla fall förmiddagen på mig att uträtta ärenden så att inte barnen måste följa med överallt.

Jakob har nu lärt sig simma och är mycket lycklig över det! Han längtar också tills vi ska flytta till huset då han tycker poolen där är lite bättre. Han ser också fram emot sällskapet av de andra barnen på gatan. Även en liten miniapa hade vi på besök i vår trädgård häromdagen men jag antar att den flyttar när vi kommer dit och stör. Rådjur har bytts mot miniapor för ett tag, det känns ju lite häftigt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar